8.10 – śniadanie
9.00
Dziecko wykazuje naturalną chęć poznania świata wszystkimi zmysłami:
- odkrywa i kreuje rzeczywistość podczas wycieczek, zabaw, działań plastycznych, muzycznych, ruchowych i werbalnych
- potrafi korzystać z różnych źródeł informacji w celu odnalezienia odpowiedzi na nurtujące pytania
- zna i potrafi zastosować różne sposoby rozwiązania zadania
- poznaje swoje możliwości i wykorzystuje je w działaniu
- jest świadome korzyści płynących z pobytu na świeżym powietrzu (dla zdrowia i rozwoju psychczno-społecznego)
11.30 – obiad
12.00
Dziecko odpoczywa na zajęciach wyciszających:
- słucha muzyki, bajek, opowiadań
12.20
Dziecko dokonuje swobodnego wyboru aktywności, realizuje swoje zainteresowania i zaspokaja potrzeby
- uczestniczy w warsztatach, zabawach i zajęciach zorganizowanych lub swobodnych w małych grupach z niewielkim udziałem nauczyciela
- uczy się zaakceptować inny sposób myślenia, działania kolegów, tolerować i szanować odmienność zdań
- jest świadome korzyści płynących z pobytu na świeżym powietrzu (dla zdrowia i rozwoju psychiczno – społecznego)
14.00 – podwieczorek
14.30
Dziecko pogłębia zdobyte wiadomości i umiejętności, doskonali indywidualne możliwości
- nabywa umiejętności organizowania zabaw w grupie oraz traktowania swoich potrzeb na równi z potrzebami innych (współdziałanie)
- jest świadome korzyści płynących z pobytu na świeżym powietrzu (dla zdrowia i rozwoju psychiczno-społecznego)
- chętnie dzieli się wrażeniami i przeżyciami z bliskimi